Levanger – Berlin 2016 – Dag 13

(08:50) Ble vekket av at det plutselig var massevis av Hurtigruteturister som kikket inn vinduet mitt 🙂

Fikk plutselig Hurtigruten på besøk rett utenfor soveromsvinduet mitt.

(10:50) Jeg har spist frokost og alt er nå i og for seg pakket og klart for avreise men jeg må hente liggeunderlaget som amfibi.no har sendt meg til erstatning for det som gikk i stykker, og siste status på det er at det blir levert senest kl 16:00. Jeg er ivrig etter å komme meg i vei og det å må gå her og vente i opptil fem timer er litt dumt men ikke noe jeg kan gjøre noe med. Dagen er jo nesten ferdig før jeg kommer meg av gårde fra Ålesund. Men liggeunderlaget må jeg ha så det er bare å vente. Har i det hele tatt blitt mange timer venting de siste tre dagene. Håper ting går litt mer smooth denne uken – det er jo hverdag igjen nå (mandag) og da blir ting gjerne litt lettere enn når det er helg 🙂

Det er utsjekk fra hotellet klokken 12:00 og jeg har fått lov til å sette igjen sykkelen og bagasjen her på hotellet så jeg slipper å slepe det med meg rundt i Ålesund de timene jeg må gå her og vente. Det var bra syns jeg.

(12:45) Er fortsatt i ventemodus. Har funnet ut at de ikke har en eneste ordentlig sportsbutikk med sykkelutstyr i Ålesund sentrum så da får jeg ikke kjøpt meg nye sykkelhansker her heller.

(12:45) Tid for lunsj.

(14:00) Tjohei, da var liggeunderlaget kommet. Nå skal jeg bare hente sykkelen på hotellet og så går turen videre.

(14:00) Endelig kom liggeunderlaget.
(14:00) Håper dette varer lenger enn det forrige. Uansett meget bra service av amfibi.no som sendte meg nytt liggeunderlag samme dag som jeg reklamerte på det gamle.

(16:10) Kronglete å finne veien ut av Ålesund når man ikke kan sykle hovedveien. Det har gått opp og ned av gangstier, inn og ut av boligfelt, fram og tilbake igjen på blindveier. Ble stående fast da jeg kom til en vei det ikke var lov å sykle på og så heldigvis forvirret nok ut til at ei dame stoppet og lurte på om jeg trengte hjelp. Hun fikk meg på rett vei igjen.

Jeg fikk hjelp til å komme meg på rett vei.
(16:10) Jeg fikk hjelp til å komme meg på rett vei.
(16:15) On the road again :-)
(16:15) On the road again 🙂

(17:25) Var heldig med timingen på fergen over til Hareid. I det jeg triller inn på fergeleiet kommer fergen.

(17:25) Fergen ankom samtidig som meg.
(17:40) Utsikt på vei over mot Hareid.
Denne har pløyd sin siste åker.
(18:11) Denne har pløyd sin siste åker.
(18:17) Utsikt på veien mellom Hareid og Ulsteinvik.
(18:50) Denne bakken var både lang og tung.

(19:20) Det ble sen start i dag og etter å ha syklet 39,89 km var jeg sliten og klar for å avslutte dagen. Planen var telt eller hengekøye men så kom jeg plutselig til Ulsteinvik og syklet omtrent rett på Quality Hotel Ulstein. Da ble det veldig vanskelig å sykle forbi 🙂

Så da ble det rom her. Fikk et oppgradert rom med balkong til billigste rompris og fikk med sykkelen på rommet. Men det blir for dyrt med alle disse hotellovernattingene så jeg må skjerpe meg og bli flinkere til å bruke teltet. Tror strategien må være å ta tidligere kveld og heller bruke litt tid på å finne gode overnattingsplasser. Det å sette seg litt bedre inn i området man sykler gjennom er også en fordel. Jeg trodde det var omtrent folketomt fra Hareid til Måløy og ble derfor noe overasket da Ulsteinvik plutselig dukket opp og det viste seg at det er et sted hvor det bor mye folk og at det ligger et hotel her 🙂

Så ble det hotel i kveld også. Jeg må skjerpe meg.

I dag kom jeg hit (se kart)