Levanger – Berlin 2016 – Dag 21

(09:20) Vi var kraftig forsinket i går så  vi er faktisk ikke fremme i Hirtshals ennå. Jeg sov bedre enn forventet i stolen i natt og føler meg ikke så verst uthvilt.

Vi skal være fremme litt før kl 1000 og så tar det vel en times tid å komme av båten og inn til Hirtshals. Der må jeg bruke litt tid til å få orientert meg litt, kjøpt mat og legge en plan for de nærmeste dagene. Tips og råd til hva jeg kan/bør gjøre mottas med takk 🙂

Må også prøve å finne et sted å få ladet mobilen. Har lite strøm.

(10:30) Da har jeg syklet inn til Hirtshals sentrum. Nå skal jeg finne meg et sted å spise frokost og få ladet mobilen. Jeg må ha strøm på den for å finne fram.

(10:30) Framme i Danmark - Hirtshals :-)
(10:30) Framme i Danmark – Hirtshals 🙂

(11:30) Da har jeg spist en god frokost og fått drukket noen kopper kaffe på Restaurant Lilleheden. Mobilen er også ladet 100%. Nå skal jeg finne meg en bokhandel og få kjøpt noen sykkelrutekart deretter går turen nordover mot Skagen. Kommer nok ikke dit i dag for det blåser mye.

(13:20) Jeg skal sykle Sykkelrute 1 opp til Skagen men å finne veien fra Hirtshals sentrum til der hvor sykkelruten starter var ikke så lett som man skulle tro. Jeg brukte Google Maps med navigeringsvalg sykkel og det ble bare rot. Jeg kom etter hvert fram til et rimelig stort veikryss og der gikk Google bananas. Google sendte meg først en vei for så å be meg om å snu og sykle samme vei tilbake for deretter å gjenta dette flere ganger med det resultat at jeg rotet rundt i det samme veikryss et i over et kvarter før Google sendte meg på en ny rute der stien bare ble smalere og smalere før den ble borte, men da skimtet jeg veien jeg skulle til og etter å ha skubbet og bært sykkelen 100 meter gjennom skogen var jeg omsider inne på Sykkelrute 1 og kunne følge skiltene videre.

(13:20) Google syns det var en god ide at jeg tok denne veien, noe jeg gjorde og endte til slutt opp med å bære/skubbe sykkelen gjennom skogen.
(13:25) Endelig inne på Sykkelrute 1 som jeg skal følge nord til Skagen.

(13:40) Det hjelper strengt tatt ikke at det er aldri så godt skiltet hvis man sitter i egne tanker og ikke følger med på skiltingen. Etter et par bomturer ble konsentrasjonen på å følge med på skiltingen mye bedre 🙂

(13:40) Det er fint her på stranden ved vesterhavet men det var ikke hit jeg skulle så det er bare å snu å sykle tilbake igjen.

Sykkelrute 1 fra Hirtshals til Skagen er fin å sykle. Det er mye grusvei og mye inne i skogen så det er ikke så mye utsikt å snakke om. På den annen side er det heller ingen bakker 🙂

Her er noen bilder fra turen langs Sykkelrute 1 i dag.

(13:49) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(1) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(14:06) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(14:18) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(13:49) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(14:39) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(14:43) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(16:47) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(13:49) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.
(17:25) Fra Sykkelrute 1 på vei nord mot Skagen.

(18:30) Vel fremme i Skagen fant jeg meg et sted å bo og slappet av litt før jeg tok turen utover til Danmarks nordligste punkt – Skagen grenen.

Det ble det en liten videoblogg av og den er selvfølgelig produsert i.h.h.t Pløhns fem regler for å lage videoblogger på tur 🙂

(20:20) På veien tilbake syklet jeg forbi Danmarks eldste fyr.

Det hvite fyr er bygget i
Det hvite fyr er bygget i 1747 og er dermed Danmarks eldste fyrtårn.

Det ble totalt 69,83 km på sykkelen i dag og nå er jeg kommet hit (se kartet nedenfor)