Dag 08 (Rundt Siquijor Island)

I dag skulle vi egentlig sykle rundt øya, en tur på ca 75 km. Men Maggie var sliten og jeg var forholdsvis sår i de bakre områder så vi bestemte oss for å ta sykkelfri i dag. I stedet leide vi en lett motorsykkel (125 cc) og kjørte rundt øya i stedet. Vi ble ikke ruinert av leieprisen – det kostet ca 49 kroner å leie motorsykkelen for en dag + bensin.

Så mens tyskerne og Jens (som jo forresten også er tysker) syklet rundt øya tok Maggie og jeg turen på egen hånd på motorsykkelen. Vi ble overasket av kraftig regn på turen og da ble veien veldig slep og glatt – noe som gjorde at vi nesten krasjet da jeg ikke så en langsgående asfaltkant midt i veien. Heldigvis fikk jeg rettet opp sykkelen i siste liten så det gikk heldigvis bra – men hjertet hoppet over et par slag der.

Vi kom tilbake til hotellet etter turen rundt øya noen timer før syklistene kom tilbake, og den tiden brukte vi bare til å slappe av og lese litt. Fellesmiddagen i kveld var heldigvis ikke på hotellet men hos den italienske naboen – han serverte en utrolig god pizza og middagen ble meget vellykket.

Da vi gikk tilbake til hotellet etter middagen gikk strømmen på øya, så det ble en mørk og veldig varm kveld i hytta på kvelden da hverken vifte eller aircon fungerer uten strøm.

Det er ingen Garmin GPS-data for i dag da vi ikke har syklet men har «jukset» og brukt motor på dagens tur.

Her er et par bilder som ble tatt i dag.

sdf
49,00 kroner pluss bensin i dagsleie for denne 125 kubikk motorsykkelen (inkludert to hjelmer) var en overkommelig pris 🙂
I dag valgte vi å ta turen rundt øya på en motorisert sykkel :-)
I dag valgte vi å ta turen rundt øya på en motorisert sykkel 🙂 Her har vi stoppet for å kjøpe litt drikke.